با رعایت این اصول ساده ، سرماخوردگی را فراموش کنید !

همه ی ما تا به حال سرماخوردگی را تجربه کرده ایم ولی حالا با رعایت نکات بسیار ساده و ابتدایی میخواهیم دیگر به این مرض مبتلا نشویم و آن را از یاد ببریم .apple.gif

8 نکته ی طلایی برای سرما نخوردن :

1. دست های خود را مرتب شستشو دهید ، دنیای که ما ساکن آن هستیم مملوء از ویروس و باکتری های مختلف است . بدن افراد ناخواسته در معرض انواع میکرب ها و باکتری ها است . دست های ما هم از این قاعده مستثنی نیست ، و چون در خیلی از امور زندگی به دستانمان نیاز داریم بالجبار آنها بیشتر در معرض میکرب و باکتری قرار دارند . پس بهتر است مرتب دست هایمان را شستشو دهیم .

2. از تماس و ارتباط فیریکی با افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند دوری کنید ، بهتر است با افرادی که دستان خود را مرتب شستشو نمی دهند تماس برقرار نکنید همچنین سعی کنید نزدیک به افرادی که مرتب سرفه و عطسه میکنند نشوید . سعی کنید داخل ازدحام جمعیت نشوید ، از در آغوش گرفتن افراد خودداری کنید ( میتوانید ادای آن را در بیاورید ) .

3. دست های خود را دور از صورت تان نگه دارید ، من در نکته طلایی اول به شستشوی مرتب دست ها تاکید کردم ولی حقیقت این است که هیج کدام ما نمیتوانیم بی وقفه در حال شستن دست های خود باشیم . پس در این بین امکان دارد دستهایمان دوباره آلوده شود ، و با جلو بردن دست ها روی صورتمان آن ها را از طریق دهان وارد بدن خویش کنیم .

4. آب بنوشید ، آب به بدن ما در پاک کردن مواد زائد کمک میکند. و با وجودش بدن ما را همواره پاک نگه می دارد . آب همچنین باعث می شود بدن به صورت 100% کار کند و مانع کاهش بازده می شود . نوشیدن 8 لیوان آب به صورت روزانه برای انسان لازم و مفید است . آب همچنین به لاغر کردن و وزن کم کردن بدن کمک میکند .

5. میوه و سبزی نوش جان کنید ، میوه و سبزی علاوه بر ویتامین ها و مواد بسیار مفیدی که دارند ، به علت داشتن آنتی آکسیدان ها خاصیت ضد سرطانی نیز دارند . میوه ها و سبزیجات ، سیستم دفاعی بدن را تقویت میبخشند و از ابتلا بدن به بیماری ها پیشگیری می کنند . خوردن حداقل 4 وعده سبزی و 2 وعده میوه در روز برای بدن بسیار مفید است .

6. مولتی ویتامین ها ، اگر شما همه ی وعده های موردنیاز میوه و سبزی خود را میل نمی کنید بهتر است از قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید . تا از جذب همه ی ویتامین های مفید و موردنیاز توسط بدن اطمینان حاصل کنید . پس خوردن 1 قرص مولتی ویتامین هم می تواند مفید باشد .

7. بدن خود را گرم نگه دارید ، سرما سیستم دفاعی بدن شما را ضعیف میکند . به همین خاطر برای جذب میکروب ها مستعد تر می شوید . برای چگونه پوشاندن بدن خود در فصل های سرد به برنامه های هواشناسی رجوع کنید . به تناسب وضعیت هوا لباس های گرم خود را انتخاب کنید .

8. آرامش و استراحت را از یاد نبرید ، استرس نیز بر روی سیستم دفاعی بدن تاثیر میگذارد و آن را تضعیف میکند . ما میتوانیم استرس خود را با استراحت کردن و خواب بیشتر کاهش دهیم . خوابیدن برای سالم ماندن سیستم دفاعی بدن بسیار لازم و حیاتی است .

منبع [فارسی] : دیگرفا

منبع اصلی : www.fatmanunleashed.com

11 پاسخ

  1. مطلب خیلی مفیدی بود .
    ————–
    http://www.SorenPhoto.com
    اولین و بهترین وب سایت عکس ایرانیان

  2. […] بود .  سایت P30Download در لینکدونی معروف خودش مطلب مربوط به جلوگیری از سرماخوردگی ، من را گذاشته که تا به این لحظه 431 کلیک را به این اینجا […]

  3. اگر هر شب قرقره آب کنیم هرگز سرما نخواهیم خورد

    پاسخ : درسته ، این کار موثر هست .

  4. سلام خيلي جالب بود،فرهنگ سازي درستي بود موفق باشي
    به بلاگ منم سري بزن

    پاسخ : قابلی نداشت .

  5. استنشاق آب نمک رقيق هم در ضدعفوني ورودي مجراي تنفسي و در نتيجه پيشگيري از سرماخوردگي موثر است.

    پاسخ : 100% حق با شماست .

  6. بهترین کار خوردن نارنگی . پرتقاله. تموم. البته بو کردن گل نرگس هم خیلی خوب

    پاسخ :خوب من هم به خوردن میوه و سبزیجات اشاره کرده بودم .

    ولی بو کردن گل نرگس رو نمی دونستم ، جدا ً تاثیر داره؟

  7. برای من که از 12 ماه 13 ماه مریضم مفید بود!
    موفق باشی

    خواهش میکنم ، قابلی نداشت .

  8. مفید بود
    ممنون از زحماتتون

    قابلی نداشت .

  9. ممنون از مطلب آموزندتون – لطفا باز هم از این مطالب قرار بدید
    بزرگترين هتل آپارتمان مشهد مقدس
    بد نيست سري بزنيد http://www.sharghzist.com

  10. با همه موارد موافقم اما مورد 8 امکان نداره با مورد 7 هم تجربه من این بوده که با کم لباس پوشیدن بدن مقاوم تر می شود حتی تو سرمای امسال تهران

  11. […] بود . سایت P30Download در لینکدونی معروف خودش مطلب مربوط به جلوگیری از سرماخوردگی ، من را گذاشته که تا به این لحظه ۴۳۱ کلیک را به این اینجا […]

بیان دیدگاه