فناوری ای دور از تصور !

و باز هم ایده ای بلند پرواز انه از بشر بی نهایت طلب . میخواهم در مورد ایده و پروژه ای برایتان صحبت کنم که باورکردن و حتی درک کردنش سخت است ( برای من که اینطور بود ، به کسی جسارت نشود ) . فرض کنید در خیابانی قدم میزنید وسیله ای را جلوی یک ساختمانی میبرید تا در مورد آن اطلاعات کسب کنید و دستگاه در یک لحظه تمام اطلاعات را از زمان تاسیس و مختصات جغرافیای گرفته تا نوع فلز راه پله را در اختیار شما میگذارد . میدانم تصورش کمی سخت است مشکلی نیست ، عکس زیر شما را در بهتر درک کردن موضوع یاری خواهد کرد :

mac-funamizu-advanced-search-function1.jpg

این یک طرح است که همزمان از چندین فناوری پیشرفته بهره خواهد گرفت . یک دستگاه تاچ اسکرین که به دوربین فیلم برداری مجهز است ، اسکنر دارد ، از سیستم WiFi بهره میگیرد . امکانات آنلاینی نظیر گوگل ارث ، جستجوگر گوگل ، جستجوگر تصویر گوگل را نیز دارا میباشد . و همه این امکانات در قالب یک وسیله نازک گنجانده شده است !

mac-funamizu-advanced-search-function2.jpg

چند مثال دیگر هم در مورد کاربرد های این وسیله می زنم :

  1. وقتی شما ماشینی در خیابان میبینید و مشتاق میشوید بدانید مدل آن چیست ، قیمتش چقدر است ، در چه رنگ هایی عرضه شده است ووو، این دستگاه شما را یاری خواهد کرد !
  2. شما علاقه مند محیط زیست هستید ، فرض کنید در پارکی قدم می زنید و در حین راه رفتن حشره ای جالب را میبینید و چون نظیر آن را قبلاً ندیده اید مشتاق میشوید در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید ، این دستگاه شما را یاری خواهد کرد !
  3. گرسنه هستید و از طرفی امکان خوردن غذا در منزل نیز وجود ندارد و علاوه بر آن پول زیادی هم به همراه ندارید، از جلوی رستورانی رد می شوید در حالی که به شدت گرسنه اید نگران این موضوع هم هستید که اگر وارد شدم ، و غذایم را خوردم ، با فاکتوری نجومی روبرو نشوم ! که پول کافی برای پرداختش نداشته باشم .راه حل چیست ؟ دستگاه را جلوی درب رستوران میگیریم و آن تمام اطلاعات را از غذای در حال سرو گرفته ؛ تا قیمت شان و مواد به کاررفته در غذاها (!) ؛ در اختیار ما میگذارد . آن وقت یا با اطمینان به نفس وارد میشویم ! و یا راه خود را کج کرده و می رویم … !

البته این امکان هم وجود دارد به علت برخی سوء استفاده ها ، این وسیله فقط به دست افراد خاصی سپرده شود .

future_search4_petitinvention.jpg

تصویر فوق به احتمال زیاد نحوه جستجو روزانه مطالب ِ آیندگان را نشان می دهد . دستگاه رو جلوی کلمه یا اصطلاح مورد نظر برده آن را با حرکات انگشت دست انتخاب میکنید و بلادرنگ اطلاعات خود را از ویکی پدیا و مخازن دیتا اینترنتی استخراج میکنید !

حال میدانم بعضی از افراد این طرح را مسخره کنند ولی به آنها این چنین می گویم که : هیچ چیز ناشدنی نیست !
سوالی که برای من پیش آمده این است که اگر اینترنت منبع اطلاعات است ، چطور میتواند دیتایی از هر آن چه در کره زمین وجود دارد را [ حیوانات ، حشرات ، گیاهان ، …..] در خود جمع کند ؟ پس میتوانیم نتیجه بگیریم که اینترنتی که بتواند این کار را بکند با اینترنتی که ما در حال حاضر از آن بهره میبریم تفاوت های زیادی دارد . سوال دیگر اینکه چه تعداد افراد میخواهند این مطالب و اطلاعات را به شبکه اینترنت تزریق کنند ؟ .

27 پاسخ

  1. اوه عجب چیزیه 😀
    واقعا رویاییه
    به نظر نمیاد دیتا بیسش اینترنت باشه
    خیلی خفن تره

  2. من به احترام این دستگاه خایه فنگ کردم!

  3. wooooooooooooooooooow

  4. vvvvvvvvvaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyy kheili bahale !!!
    age dorost beshe koolak mikone !!!
    yani mishe?!?!?!?!?

  5. فوق العاده است.یادمون باشه یه زمانی 20000 فرسنگ زیر دریای » ژولورن » یه کتاب افسانه بود.مطمئنم به زودی این فن آوری هم توسط بشر تسخیر میشه.

    لینک وبلاگتون با کمال میل به sbme اضافه شد.

  6. من که خیلی خوشم اومد از این طرح، کار کی هست؟
    بنظر من که عملی 🙂
    موفق باشید

    پاسخ : حقیقتش نمیدونم کار چه گروهی هست ، بعدها معلوم خواهد شد .
    هر چیزی رو انسان اراده کنه میتونه عملی اش هم بکنه !

  7. در حقیقت یه جور گوگل دستیه!

    پاسخ : گستره کاربرد دستگاه خیلی بالاتر از این حرفی است که شما میگین !

  8. سلام – واقعا عجیبه . اما ما ایرانی ها کاری جز نگاه و حسرت نمی توانیم داشته باشیم . کی قراره ما به تکنولوژی روز جهان برسیم خدا عالمه ؟؟؟!!!! . فقط آرزو می کنیم . ….

    به این فوتو گالری برید حالشو ببرید … http://www.photo20.com

  9. vaghean ke hamine
    fohgoladast
    PeRfEcT

  10. از دست این تکنولوژی، هر روز متعجب تر می شویم…!

  11. ولی من با فناوری که تا این حد پیشرفت کرده باشه مخالفم،حالا شماها هرچی می خواین تعریف کنید و لذت ببرید،این فناوری تا حدی پیشرفت می کنه که جلوی کوچکترین مکالمات روزمره رو از مردم میگیره و ارتباطات انسانی رو از آدم دور می کنه،من حاضرم به جای این همه وسایل الکتریکی و الکترومغناطیسی که ضرر هاش داره یکی یکی روشن میشه، بزنم به دل طبیعت و از هر فناوری دور باشم.
    در ضمن من خودم دانشجوی کامپیوتر هستم.

  12. شدنيه.به اميد خدا ايران زودتر از همه كشورها به اين فناوري دست پيدا كنه.

  13. thats nice, but if you wanna mke it you should rush because part of this has been made just check this site and watch the video
    http://www.perceptivepixel.com/
    you just need a GPS insted of camera for geting info about buildings
    good luck

  14. آرزو بر ایرانیان عیب نیست

  15. اگه بتونن درست کنن کخ عالیه ….
    —————-
    http://www.SorenPhoto.com
    اولین و بهترین وب سایت عکس ایرانیان

  16. واقعا عجیب و جالبه
    موفق باشی

  17. مطلب خیلی جالبی بود . ممنون
    بزرگترين هتل آپارتمان مشهد مقدس
    بد نيست سري بزنيد http://www.sharghzist.com

  18. صحنه را دیدم و به خود …یدم ، آقا امیدوارم تا سال 2020 توی خیابون و اتوبان ها بشه آدم پیدا کرد .

  19. shayad agar 2 gharn pish tasavore inke bedune kaghaz va ghalam va afrade ghased mishe namehayetan ra be door tarin noghate donya beresanid matrah mishod gheyre az tamaskhor chizi ayedetun nemishood ahala farz konid sad sale dige donya be che shekle???

  20. از یه فیلم علمی-تخیلی گرفتی داداش. همچین دستگاهی وجود نداشته بید مگر در روستای برره.

  21. بابا اخرشه به مولا خیلی خفنه انشاا… 2000 سال دیگه ایرانی ها به این تکنولوژی می رسند انشاا….

  22. be nazare nemiad be in zoodia ghabele tahaghogh bashe, yeki ghazie pardazesh tasvire ghavii ke mikhad, digary ham ke khodetoon goftid, database
    baghie chizash ba technology e feeli ham ghabele dastyabie
    faghat kash reference i sitei chizi mizashtid ke bedoonim ki hamchin edeay karde ya hamchin ideai dare

  23. […] نکته رسید که هیچ چیز برای انسان غیرقابل ممکن نیست . [در این پست در مورد یکی از طرح و ایده های آینده گرا فناوری نوشته […]

  24. […] این نکته رسید که هیچ چیز برای انسان غیرممکن نیست . [در این پست در مورد یکی از طرح و ایده های آینده گرا فناوری نوشته […]

  25. […] این نکته رسید که هیچ چیز برای انسان غیرممکن نیست . [در این پست در مورد یکی از طرح و ایده های آینده گرا فناوری نوشته […]

بیان دیدگاه